12 Top márka, ami meghódítja a TikTok-ot 2021-ben - ifaktor
black iphone 7 beside apple magic keyboard and apple magic mouse
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

12 Top márka, ami meghódítja a TikTok-ot 2021-ben

A TikTok már nem csupán a tinik kedvenc tátogó és szinkronizáló applikációjaként funkcionál. A legutóbbi leállás előtti kutatások alátámasztották, hogy a TikTok volt a leggyakrabban letöltött és leggyorsabban növekvő alkalmazás Amerikában, és ezt már a brandek is kezdik felismerni. Vessünk egy pillantást néhány márkára, melyek a lehető legteljesebb mértékben igyekeznek kihasználni a platform nyújtotta lehetőségeket és elindítani a legnépszerűbb víruskampányokat.


1. Chipotle

A népszerű mexikói gyorsétterem lánc több mint 350 000 követőt gyűjtött össze. A Chipotle sikerét első körben annak köszönhette, hogy egy kihívásban való részvételre ösztökélte felhasználóit, melyet a cég egyik alkalmazottja indított. Az elképzelés kiemelkedően eredményesnek bizonyult, hiszen több mint 100 ezren utánozták az eredeti mutatványt, melynek az volt a lényege, hogy az étellel teli tál szélével úgy pöccintsék meg a tetejét, hogy az a levegőben megpördüljön, valahogy így:

@chipotle

Wherever you are, show us how you flip ya lid. #ChipotleLidFlip @johnnysumner_

Ennyivel azonban nem elégedtek meg. Nem sokkal később elindították a #GuacDance challenget, melyet 250 ezren másoltak le, ami az eladásokat is elképesztően fölpörgette. A kihívás nem kevesebb, mint 430 millió videó elindítást eredményezett mindössze 6 nap alatt. A mutatvány nem csak az internetet hódította meg – a Chipotle több mint 800 ezer mexikói étel eladásról számolt be az országos guacamole napon. A pozitív tapasztalatokra támaszkodva Halloween alkalmából 2019-ben szintén hatalmasat robbant #Boorito kampányuk. Ekkor 4 dolláros mexikói tortillát ajánlottak mindenkinek, aki jelmezben érkezett október 31-ig a Chipotle-ba.

2. Guess

Míg egyes márkák esetében időre és gyakorlatra volt szükség a legjobb tartalom előállításához, valamint elkötelezett követők gyűjtéséhez, a Guess számára ez nem jelentett kihívást. Első bejegyzésük az #InMyDenim kampányukat népszerűsítette, ahol az alkotók először régi, elnyűtt ruhákban pózoltak, majd a következő pillanatban már stílusos és menő Guess ruhákat viseltek. A híres márka azt a stratégiát alkalmazta, hogy közkedvelt influencereket vont be a kampányába, ami 42 milliós videómegtekintést eredményezett.

@ourfire

Don’t you wish getting ready was this easy? 😂❤️🔥 #inmydenim #sponsored @guess

Később a LoveGUESS hashtag nyomon követésével további 5,4 millió megtekintést zsebeltek be. Saját csatornájukon #LoveGUESS című bejegyzésükben olyan népszerű véleményvezérek szerepeltek, mint @brentrivera vagy @mylifeaseva. Csak ezt a videót több mint egymilliószor nézték meg és több száz hozzászólás született arról, hogy nézőik mennyire kedvelik ezeket az influenszereket.

3. NBA

Az NBA kiemelkedő népszerűségnek örvend a közösségi médiában, hisz több mint 117 millió követővel rendelkezik a Facebook, Instagram és Twitter-oldalain, így nem meglepő, hogy a TikTok legnépszerűbb márkafiókjai között is szerepel. Jelenleg több mint 10,6 millió követőjük van, határ pedig a csillagos ég!

Az NBA közösségi média stratégiája kiemelkedő és tudatos, hiszen az egyes platformokra specializálják a tartalmat. Például az NBA hírekhez kövesd őket a Twitteren. Ha a játékok érdekelnek, figyeld az Instagramjukat. A TikTok esetében az emberek rövid tartalmakat keresnek, amelyek gyorsan felkeltik a figyelmet, ezért az NBA leginkább rövid szórakoztató videókat és mémeket oszt meg rajta.

@nba

Can you beat Dwight’s time? Try it and #duet us!! #snacktime

4. Washington Post

A Washington Post egy másik jó példa arra, hogy egy márka milyen jól ismeri a TikTok platformot, így tartalmukat kifejezetten a TikTok közönségének kínálják. A csatorna tele van vicces, vonzó videókkal, amelyek gyakran betekintést engednek a kulisszák mögé, hogy a nézők kapjanak egy falatot a cikkek mögött meghúzódó személyiségekből is.

Ez a stratégia hatásosnak bizonyult, hisz több mint 927 ezer követőt eredményezett.

@washingtonpost

🐿 Squirrelpalooza 2021 is finally here! 🐿

5. Gymshark

A Gymshark egy másik jó példa egy olyan márkára, amely teljesen megértette a TikTok működését és tartalmi stratégiát épített köré – az 2,7 millió követőt tekintve jó munkát végeztek, hiszen ők ez az egyik legtöbb követővel rendelkező márka a TikTokon. Az alábbi videóban például az elképesztően izmos Chris Bumstead veszi le a pulcsiját, melynek hatására az egész edzőteremben megfagy a levegő. A nem mindennapi látvány 4,9 millió ember kíváncsiságát keltette fel.

@gymshark

@cbum silenced the whole gym when he took his hoodie off! 😱💪🐐#gymshark #bodybuilding #mrolympia

A trendeket figyelve folyamatosan megújulnak és biztos, hogy naponta legalább egyszer megosztanak valamilyen bejegyzést. Tartalmuk vonzó, ugyanakkor motiváló is. Nagyszerű munkát végeznek abban, hogy meglássák, mi a népszerű a platformon, és ezt kiválóan adaptálják a márkájukhoz. Igyekeznek részt venni a népszerű hashtagek és kihívások nagyrészében is.

6. San Diegói Állatkert

Létezik egy mindent elsöprő terület, melynek egyetlen ember sem képes ellenállni – ez pedig nem más, mint a cuki állatos videók, amely az egész világot egy másodperc alatt leveszi a lábáról. A San Diegói Állatkert ezt teljes mértékben ki is használja – rövid videókat készít, melyekért a közönség egyenesen megőrül. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a több mint 1,8 millió bezsebelt követő.

Szoktad úgy érezni, mintha valaki figyelne? A háttérben meghúzódó zsiráf bizony ezt tette a réten legelésző rinocéroszokkal, de vajon mire ment ki a játék?

@sandiegozoo

Ever feel like you are being watched? 🦒 👁 👄 👁

A kutyák idomítása teljesen megszokott, de gondolnád, hogy a malacokat is meg lehet tanítani a különböző trükkökre? Bizony, lehetséges, és ez az állatkert dolgozójának maradéktalanul sikerült is. Szép munka!

@sandiegozoo

Gettin piggy with it 🐷 💕

7. Red Bull

A Red Bull évek óta sikeres víruskampányokat futtat a közösségi médiában, így nem meglepő, hogy 5,6 millió követőjével a TikTok legnépszerűbb és legsikeresebb márkái közé tartoznak – a givesyouwings hashtaggel ellátott videókat több mint 417 milliószor tekintették meg.

Chuck Patterson például elképesztő szörfmutatványával teljesen elvarázsolta a nézőket. Hogy mi volt egyedi, ebben a produkcióban? Az, hogy nem szörfdeszkán, hanem sílécen siklott végig a hullámokon. Eléggé látványos előadás volt, le a kalappal!

@redbull

when we tell you we had to DOUBLE TAKE we were *not* lying ok 🤯⛷️ w/ Chuck Patterson #redbull #givesyouwiiings #ski #surf

Noha kiváló munkát végeznek a felkapott hashtagekben és kihívásokban való részvételben, tartalmuk jó része kifejezetten nem a TikTok számára készült. Bár ezt a taktikát a legtöbb márkának érdemes elkerülnie, a Red Bull mégis meghódította a platformot ezzel a stratégiával.

Ebben a videóban például egy hatalmas bukkanókkal megáldott úton rallizik egy apró kis buszban ülő ember, ami erősen emlékeztet a flúgos futamra. Sejted ugyan, mi lesz a vége, mégis izgulsz, miközben nézed, és képtelen vagy leállni vele. Ez az érzés 10,3 millió másik ember kerített a hatalmába, ugyanis ennyien indították el ezt a felvételt.

@redbull

does he got this? 😳 #redbull #givesyouwiiings #soapbox #fail

8. Spikeball

Azok számára, akik nem ismerik a játékot, a Spikeball úgy jellemzi magát a TikTok-on, mintha a röplabda és a foursquare keresztezése, egyfajta szerelemgyereke lenne.

Csatornavideóik több mint 12,5 millió lájkot generáltak, a #spikeball videókat pedig több mint 37 millióan nézték meg.

Sikerük titka abban rejlik, hogy a játék célközönsége a fiatal korosztály, ami tökéletesen igazodik a TikTok demográfiájához. Nem titok, hogy ezen a platformon mindenki meg akarja mutatni magát, amire Spikeball kiváló lehetőséget biztosít és arra is ösztönöz mindenkit, hogy ne féljen megmutatni, mit tud. Ebben a videóban például jól látható, milyen összhang van a játékosok között:

@spikeball

Simply masterful 🤩

9. United Nations IFAD

Ha a TikTok márkákra gondolsz, a Nemzetközi Mezőgazdasági Fejlesztési Alap nem biztos, hogy először az eszedbe jutna. Ennek ellenére lenyűgöző példa arra, hogy egy szervezet a hagyományos taktikák használata nélkül sikereket ér el a platformon. Az IFAD célja a világ éhezésének leküzdése a vidéki mezőgazdaság támogatásával. Mivel a téma nem igazán alkalmas sem a humoros tartalmak gyártására, sem a mémek használatára, így az IFAD inkább az informatív bejegyzések és a motivációs videók köré összpontosul, amelyek gyakran a világ megváltoztatására ösztönzik a nézőket.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy figyelmen kívül hagynák a TikTok legjobb gyakorlatait. Tudván, hogy mennyire népszerűek a táncos és a zenés tematikák, népszerű influencerek bevonásával elindították a #danceforchange kihívást, amely több mint 104 millió megtekintést hoztak a konyhára.

@ifad

@sherriesilver Together we can feed the world 🌎 ❤️👊🏽 @mreazi let’s #danceforchange

10. Nickelodeon

Mivel a TikTok közönsége sokkal fiatalabb, mint a legtöbb közösségi hálóé, így a Nickelodeon tökéletesen illeszkedik ebbe a világba. 11,3 millió követőjük átfogja mind a tini és kamasz közönséget, mind az idősebb, fiatal felnőtt közeget, akik szeretnek nosztalgiázni. Folyamatosan naprakészek, aktívan használják az aktuális trend-hashtageket és speciális kulisszatitkaikból készítenek klipeket, hogy a tartalom friss és egyedi legyen a megtekintők számára.

Egy imádnivaló kutyus és Spongyabob egy videóban? Telitalálat!

@nickelodeon

treat yourself 🐶💤 @ellacargill #puppiesonly #tookanap #workfromhome #dogsoftiktok #spongebob (inspo: @mayapolarbear @gunnarolla)

Sok esetben megosztó, mégis képtelenség ellenállni neki. Szeretjük a hangját, imádjuk a nevetését és mindig kíváncsian olvassuk róla a legfrissebb pletykákat is. Téged is érdekel, hogy énekli Justin Bieber a Nickelodeon szlogenjét? Az alábbi 10.6 milliós nézettségű videóból megtudod.

@nickelodeon

sing it @justinbieber! 🥳. #justinbieber #themesong #acoustic #remix #bieber #freestyle #kca

11. Kaja Beauty

A TikTok-ot kétségkívül a divat- és kozmetikai márkák uralják. Az oldal követőinek száma állandó növekedést mutat és átlagonként 150 ezer lájkot kapnak bejegyzései. Kaja esetében is bebizonyosodott, hogy nem kell egy tartalomnak túldimenzionáltnak lennie, ha gyönyörűek maguk a termékek, amit népszerűsíteni kívánnak.

Szivecskék, csillagok, görgők. Cuki formák, hercegnős árnyalatok, praktikus kiszerelés. Kell ennél több?

Ha épp ahhoz van kedved, a @kajabeauty termékeivel akár cicává is sminkelheted magad, ráadásul útmutatóst is biztosítanak hozzá.

@kajabeauty

Everyone’s fave last minute costume 😹 Grab this new black cat bundle now on Amazon! 🎃 #kajabeauty #kbeauty #halloween #amazonfinds

12. Crocs

Fiókjukat többnyire a termékek bemutatására és az új kollekciók bejelentésére használják, de próbálnak lépést tartani a legfrissebb TikTok trendekkel is.

A legnagyobb ezek közül messze a #ThousandDollarCrocs kihívás volt, ahol a felhasználókat arra bíztatták, hogy a lehető legdivatosabb módon "osztályozzák" termékeiket. Post Malone rapperrel, a YouTuber Adam W-vel és másokkal együttműködve a kampány több mint 2,9 milliárd videóindítást generált. Mivel a TikTok a szórakozás és a kreativitás helyszíne, óriási előnyt jelenthet az, ha egy adott márka nem veszi olyan komolyan magát.

@crocs

I’m Gonna Be #ThousandDollarCrocs @avani 🎶 #fyp

Amint azt a brandek széles választéka mutatja, nincsenek korlátok abban, mit mutathat magából egy márka TikTok-on. Egyesek nagy mértékben támaszkodnak a humorra és a mémekre, mások az informálásra és motiválására törekszenek, míg akadnak olyanok is, akik csupán szórakozni és táncolni szeretnének. Az viszont kétségtelen, hogy a márkáknak kiemelt figyelmet kell szentelniük a kreativitásra és jó okot adniuk a fogyasztóknak arra, hogy kapcsolatba lépjenek velük.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a legjobb hazai és külföldi influenszerekkel kapcsolatos hírekről, kövesd a TikTok, Instagram és a Facebook-oldalunkat!


Friss

Lindsay Lohan, az igazi Rák!

Lindsay Lohan amerikai színésznő, modell, zeneszerző, énekesnő, producer és rendező. Hároméves korában gyermek divatmodellként kezdte karrierjét, majd 10 évesen 1 éven keresztül szerepelt az Another World című szappanoperában. 12 évesen debütált a Disney stúdió Apád-anyád idejöjjön! című nagysikerű filmjében. Ezt követően már egyenes út vezetett a világhír felé – rengeteg film főszereplőjeként kápráztatta el a közönséget és több díjat is bezsebelt ennek köszönhetően.

ADOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!