Az igazi luxus továbbra sem vehető meg online - ifaktor
luxus
Vigyázat! Ezek a csillagjegyek a luxus rabjai!
Vigyázat! Ezek a csillagjegyek a luxus rabjai!

Az igazi luxus továbbra sem vehető meg online

Ugyan nagy előrelépés történt az évtized második felében, ám a legnagyobb luxus márkák sok terméke továbbra is elérhetetlen az online vásárlók számára.

Szubjektív, hogy pontosan mely feltételeknek kell megfelelnie egy brand-nek ahhoz, hogy bekerüljön a luxus márkák szűk elitjébe. Ennek ellenére, amikor a Dior-ról, Louis Vuitton-ról vagy éppen a Chanel-ről beszélünk, akkor mindenki tudja, hogy elit, minőségi – és egyben drága – márkákról van szó.

Szürreálisan hangozhat, de 2022-ben még mindig vannak olyan divatmárkák, akik a mai napig nem hajlandóak az interneten értékesíteni bizonyos termékeiket.

Eltekintve a kozmetikumoktól és parfümöktől, az olyan nagy divatházak, mint a Chanel és a Louis Vuitton megkövetelik vásárlóiktól, hogy betérjenek a szalonjaikba és ott vásárolják meg például a luxusórákat.

Indoklásként persze megállja a helyét, hogy – maradjunk az eddigi példánál – egy Chanel karóra adott esetben több mint három millió forintnak megfelelő dollárba is kerülhet, így kiszállítása is fokozott óvatosságot igényelne.

Ellenpéldának azonban ott van a Dior, a Gucci vagy éppen a Hermés. Ezen márkák luxustermékeit bárki megvásárolhatja online is, ahol a kiszállítási információkat megadva ki sem kell mozdulnunk otthonunk kényelméből.

Természetesen a Louis Vuitton és a Chanel sem vágja el magát teljesen az online tértől. A vásárlókat üzenetekkel biztatják: a kinézett terméket vegyük meg személyesen az üzleteikben.

A Louis Vuitton-nál a bolti készlet lecsekkolását is felajánlják, hogy később magabiztosan indulhassunk el és személyesen vásároljuk meg a kinézett karórát (ez a lehetőség mellesleg a Chanel esetében is adott). Hiába szerelmesedtünk bele első látásra, hiába szeretnénk a kosarunkba tenni és kiszállíttatni, ezt sajnos továbbra sem tehetjük meg a francia divatház weboldalán sem.

Felmerül a kérdés, hogy divatot meghatározó cégek miért nem állnak be a sorba, illetve miért nem látnak potenciális lehetőséget az online vásárlásban. Különösen érdekes ez azon tény fényében, hogy számos statisztika bizonyítja: a vásárlók egyre szívesebben költik a pénzüket az interneten.


Ne hagyd ki!