Így győzd le a halogatást - ifaktor
gondolkozó ember illusztráció

Az újév közeledtével, sokunk fogadalmai közé tartozik a halogatás elkerülése. Azonban ezt sokkal nehezebb betartani, mint mondani. Cikkünkben bemutatunk pár módszert, amelyek segítésével sikerülhet legyőzni ezt a rossz szokást.


Apró feladatokra bontani a nagyot

Érdemes azt a nagy feladatot, ami előttünk áll aprókra lebontani. Legyen szó például egy őszi nagytakarításról. Ahelyett, hogy az lebegne szemünk előtt, hogy mennyire nehéz lesz az egész házat kitakarítani, inkább fókuszáljunk a kis feladatokra, mint például egy porszívózás, vagy az egyik szekrény kipakolása. Ha aprólékosan haladunk sokkal több energiával fogunk neki állni, hiszen nem lesz akkora feladat előttünk.

Ne csináljunk semmit helyette!

Ez egy eléggé furcsa trükknek tűnhet, ugyanis az a lényege, hogy amikor azt mondjuk bármilyen elvégezni való teendőre, hogy majd később megcsinálom, akkor ne csináljunk helyette semmi mást. Üljünk le egy időre, ne telefonozzunk, vagy tévézzünk! Ez a semmi tevés egy idő után annyira terhes lesz, hogy inkább neki álunk a feladatunknak.

Motiváció szinten tartása

Sokszor egy új dolog elkezdésének a gondolata is motiváló tud lenni az ember számára. Azonban, ha ez a motiváció alább hagy, akkor képbe jöhet a halogatás, így az inspiráció szinten tartása segíthet a produktivitásunkban. Ezért próbáljuk azt a motivációt megtalálni és szinten tartani.

Időbeosztás

Az első ponttal össze lehet kapcsolni az időbeosztás készítését. Minden fontos tennivalót, a nap elején írjunk le egy papírra, amikor pedig elvégeztük, azokat húzzuk ki. Ez nagyon motiváló lesz majd, hiszen a sikerélményeink fognak visszaköszönni a papíron.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a legjobb hazai és külföldi influenszerekkel kapcsolatos hírekről, kövesd a YouTube, TikTok, Instagram és Facebook-oldalunkat.