4 tipp, ami segíthet rászokni a vízfogyasztásra - ifaktor
pohár víz

Eddig problémát okozott Önnek, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszon? Cikkünkben található tippek segítségével most javíthat az egészségén.


​ Egy egészséges felnőtt szervezetnek a minimális napi víz mennyiség, amit el kellene fogyasztania három liter. Ez bár kevésnek tűnik, valójában rendkívül nehéz meginnia annak, aki egyáltalán nem rajong érte. Sokan hajlamosak a különböző üdítőitalokat, kávékat is beszámítani a napi adagba, pedig ezek éppen hogy elvesznek nem pedig hozzáadnak a folyadékbevitelünkhöz.

Egy tavalyi évi felmérés kimutatta, hogy a magyarok fele nem tudja, nem számolja, hogy mennyi vizet fogyaszt naponta, sőt, a megkérdezettek 6%-a azt mondta, hogy egyáltalán nem is iszik vizet. Cikkünk négy hasznos tippet tartalmaz annak érdekében, hogy több folyadékot tudjanak elfogyasztani egy nap, mint korábban.

Állíts be emlékeztetőt!

Hajlamosak vagyunk, annyira belefeledkezni a munkába, hogy mire feleszmélünk órák teltek el. Így a legegyszerűbb, ha okostelefonján vagy akár okosóráján beállít egy ébresztőt, amely mindig figyelmezteti, hogy igyon egy pohár vizet. Manapság már számtalan applikáció is segítségünkre van, amely értesítésekkel jelzi, mikor van itt az ideje a folyadék bevitelnek.

Tedd élvezetesebbé a vizet!

Sokan azzal indokolják, hogy nem isznak vizet, hogy nem szeretik az ízét. Ez egy könnyen orvosolható probléma, hiszen bátran feldobhatjuk vizünket, akármelyik fagyasztott gyümölccsel. A citromkarika vagy éppen az uborka is nagyon népszerű e téren. Vagy akár önthet poharába egy kis szörpöt, ha pedig diétázik, akkor választhatja ezek cukormentes verzióját is.

Víz nélkül hamarabb öregszik a bőröd!

Főleg a nők hajlamosak temérdek nagy összegeket elkölteni annak érdekében, hogy bőrük minél fiatalabbnak tűnjön, továbbá, hogy minél tovább megőrizze feszességét. Pedig egy ingyenes technikával, a vízivással is sokat segíthetnek bőrük állapotán, ugyanis a hidratált bőr mindig feszesebb.

Koffein után egy pohár víz!

Ahogy fentebb említettük sokan a napi több csésze kávét is hajlamosak beleszámítani a napi folyadékmennyiségükbe, pedig pont a koffein az, ami elveszi a vizet a szervezettől. Így hogyha már elengedhetetlen a napi kávé adag, akkor mindenképpen figyeljen arra, hogy minden csésze után, igyon meg egy nagy pohár vizet.


Ne hagyd ki!