Így étkezz egészségesen: Numbava segít - ifaktor

A népszerű táplálkozási tanácsadó és fitnesz tartalomgyártó, Numbava legújabb Instagram-bejegyzésében egy roppant fontos dologra, az egészséges táplálkozásra hívja fel a figyelmet, amit hazánkban nem lehet elégszer hangsúlyozni.


Sajnos a mai napig rengetegen fogyasztanak adalékanyagos, vagy tartósítószeres élelmiszereket. Numbava közösségi oldalán hosszasan kifejtette, hogy ez miért káros és miért nem ajánlja hosszútávon senkinek sem.

Azonban azt is belátta az influenszer, hogy ha rágörcsölünk a témára, az sem segít egyáltalán az egészséges étkezés útján. Fontos, hogy amennyi káros terméket csak tudunk, annyit kerüljünk el, de ne bolonduljunk bele az ételek állandó figyelésébe.

„Az immunrendszert nem kell erősíteni. Sőt, isten óvjon a túlstimulálástól, attól, hogy ellenünk forduljon (lásd a 21. század népbetegségei, pl a szerzett/előidézett autoimmun problémák, pl ekcéma; vagy a Hashimoto, ami régen ritka volt, mint a fehér holló, stb, stb, stb..)
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Az immunrendszer önmagában elég erős, amivel foglalkozni kellene, az az immunrendszer külső tényezők általi befolyásolása, szabályozása, támogatása, ahogy tetszik. Ez pedig a bélben kezdődik és tudod "alakítani"🙌🏻
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
A bél egy hosszú cső, ami összeköti a külvilágot a belső zárt rendszerünkkel (vérárammal, nyirokrendszerrel).
Ez a cső a szájban indul, a végbélben végződik.
Minden, ami a 2 között van, minden, ami a kettő között történik, alapvetően határozza meg pl az immunrendszered (és a hormonrendszered☝🏻)normál működését IS.
Ki lehet emelni 1-1 elemet, de valójában minden mindennel összefügg: ami felül történik, hat a lenti folyamatokra (pl a megfelelő rágásszám elmaradása és/vagy a szájlégzés miatti bakteriális egyensúly felborulása és/vagy a túl sok/rendszeres adalékanyag/tartósítószer fogyasztás rontja a gyomor működését, ez hatással lesz a vékonybél felszívására/bélnyálkahártya-sejtsor állapotára, a vastagbélben lévő baktériumok összetételére és fermentálási kapacitására, stb).
A bélbacik pedig hatással vannak az immunsejtekre és a májra is (pl a rostokból fermentált rövid láncú zsírsavakon keresztül), a hormonokra (T4-T3 átalakítás, ösztrogén szabályzás, stb) és hormon-előanyagok termelődésére (pl dopamin előanyag tirozin, triptofán), a vitamin- és ásványi anyag ellátottságunkra is... is, stb, stb, stb
Tehát hogy ne csak a szorongást fokozzam Bennetek az ilyen írásokkal, itt egy alapelv, amit a legtöbben meg tudnak tenni a hosszú távú egészségükért, az immunrendszer támogatásáért: minél kevesebb feldolgozott étel, minél több természetes formájában előforduló alapanyag🥦🐟🍎🥔🍗🫐🥚🥒🧅🍆🍖
Hogy ezek is szennyezettek ma már pl nehézfémekkel, vegyszerekkel? Persze. Sajnos igen. DE ha valaki csak erre koncentrál, bele fog őrülni. Arra koncentrálj, hogy minél kevesebb legyen azokból, amit ki tudsz kerülni (pl adalékanyagos, tartósítószeres cuccok)"

– fejtette ki véleményét Numbava Instagram-oldalán.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a legjobb hazai és külföldi influenszerekkel kapcsolatos hírekről, kövesd az Instagram és a Facebook-oldalunkat!


Friss

A fél világ a Jerusalema dalra táncol

Tömegek táncolnak a néhány hónappal ezelőtt népszerűvé vált Jerusalema című dalra.

ADOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!