Mit játsszunk?: A társasjátékozás varázslatos tud lenni - ifaktor
Mit játsszunk?: A társasjátékozás varázslatos tud lenni

Az elmúlt évek egyik legfontosabb médiaipar-ági jelensége az influenszerek egyre csak növekvő térnyerése. A legismertebb internetes celebek népszerűsége – főleg, ha kitekintünk külföldre – a legnagyobb és legelismertebb sztárokéval vetekszik. De mi van azokkal az influenszerekkel, akiknek még nem jutott akkora szelet abból a bizonyos népszerűségi tortából? Nem kell aggódnunk, hamarosan az ő nevüket is ismerni fogja mindenki. Interjúsorozatunkban őket mutatjuk be, hiszen ők a sztárok a jövőből.


A Mit játsszunk? YouTube-csatorna alapító párosával, Rékával és Zolival beszélgettünk, kiknek fő célja, hogy hazánkban a társasjátékozást, mint minőségi időtöltést népszerűsítsék csatornájukon vlog-videók segítségével. Szóba került a közösségi felületeik népszerűsége, jövőbeli terveik és természetesen a társasjátékok is. Interjú.

A pároddal inkább a YouTube-csatornátokra feküdtetek rá. Tervezitek az Insta-oldalatokat is népszerűsíteni?

Abszolút. Első sorban amikor elkezdtünk tartalmat készíteni akkor a célközönségünket 25-45 év közötti, a társasjátékok világával éppen csak ismerkedő közösségként lőttük be, akik leginkább Facebookon és YouTubeon vannak jelen. Így a YouTube-csatorna futott fel leginkább, de mára már az Instagramra és TikTokra is elkezdtünk tartalmakat készíteni. Nyilván nekünk színészként a Youtube videók világa az önazonos közeg, de a páromnak, Rékának rengeteg munkája van abban, hogy az Instagramot is felfuttassuk számos gyönyörű társasjátékos képpel.

Továbbra is a játékokon akarjuk tartani a fókuszt nem pedig magunkon, ebből a szempontból mi nem vagyunk tipikus "influenszerek".

Sokan bemennek a játékboltokba, állnak a polcok előtt és szeretnének jó játékokat venni, mi pedig segítünk nekik meghozni a jó döntést, kvázi mint egy ajánló vlog szerepelünk. A saját szubjektív véleményünket mondjuk el róluk.

Miért pont játékokkal kezdetek el foglalkozni?

Igazából nagyon magától értetődő volt. 10 éve vagyunk együtt Rékával és azóta lett a mindennapjaink része a közös játék. Sokan kezdtek el kérdéseket feltenni nekünk erről, főleg ajánlásokat és véleményt kérve a játékokról, ezért indítottuk el a vlogot végül. Alapvetően a társasjátékozást, mint minőségi hobbit szeretnénk népszerűsíteni.

Sokak fejében még mindig úgy él a társasjátékozás, mint egy unalmas vagy gyerekes időtöltés, pedig varázslatos tud lenni és mi ezt szeretnénk megmutatni mindenkinek.

Miben vagytok szerintetek mások a többi közösségi média szereplőtől?

Szerintem nagyon önazonosak tudunk lenni ebben, hiszen a hobbink a munkánk is egyben, és elég erős hivatástudatunk is van a játékos életmód népszerűsítésével kapcsolatban. Mi például a fókuszban továbbra is a társasjátékozást szeretnénk tartani, nem szeretnénk a privát életünkkel főszerepet. Bár nagyon szeretünk beszélgetni és kapcsolatot tartani a vlogot követőkkel, mindig a játékok vannak a középpontban. Emellett nyilván ez egy szubjektív, szabad véleményt megfogalmazó vlog, amit továbbra is szeretnénk a saját szívünk szerint csinálni.

Természetesen külföldön is vannak, akik társasjáték témában gyártanak tartalmat, de mi a humoros oldalát mutattuk meg itthon, azok voltak az első tartalmaink. Illetve folyamatosan figyeljük az igényeket és annak megfelelően készítjük, formáljuk a videókat a csatornánkra.

Például volt, aki azt kérdezte, hogy hogyan tudna webkamerán keresztül játszani most így a covid idején, mi pedig tartalmat készítettünk a társasozás online formáiról. Sokszor kapunk kérdéseket és igyekszünk megválaszolni azokat. Kommunikálunk a követőkkel, szerintünk ez kulcsfontosságú és nekünk is nagyon jól esik a visszajelzés.

Mik a tervek a jövőben?

A vloggal a célunk hosszabb távon az országos ismertség lenne, hiszen szeretnénk még nagyobb játékos kedvet honosítani itthon. Szerencsére már most többen játszanak, mint öt évvel ezelőtt, és ez számunka is egy nagyon jó visszaigazolás, hogy egy fejlődő, egyre népszerűbb hobbiról van szó. Fontos lenne számunkra, hogy ez a minőségi időtöltés jusson el minél több emberhez, és ennek szívesen vagyunk az arcai. Mostanában értük el a 23 ezer feliratkozót a YouTubeon, ami szuper! Ahhoz képest, hogy ez nem egy általános, ma megszokott csatorna, azt gondolom, hogy ez szép szám, és nagyon büszkék vagyunk a társasjátékosokra!

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a legjobb hazai és külföldi influenszerekkel kapcsolatos hírekről, kövesd az Instagram és a Facebook-oldalunkat!