Sápi Vivien: „Nem tekintek magamra influenszerként” - ifaktor
Az elmúlt évek egyik legfontosabb médiaipar-ági jelensége az influenszerek egyre csak növekvő térnyerése. A legismertebb internetes celebek népszerűsége – főleg, ha kitekintünk külföldre – a legnagyobb és legelismertebb sztárokéval vetekszik. De mi van azokkal az influenszerekkel, akiknek még nem jutott akkora szelet abból a bizonyos népszerűségi tortából? Nem kell aggódnunk, hamarosan az ő nevüket is ismerni fogja mindenki. Interjúsorozatunkban őket mutatjuk be, hiszen ők a sztárok a jövőből.


Sápi Vivien civilben légiutaskísérőként dolgozik, így korábban csak fogyasztóként volt jelen a TikTokon, azonban a vírushelyzet pozitívuma, hogy ennek hála kezdett el egyre több videót készíteni. Mára már több mint 400 ezer követője van a TikTokon.

Hogyan indult a TikTok, illetve az Instagram oldalad? Honnan jött az ihlet? Mi vitt rá az online felületek efféle kiaknázására?

TikTok-ra körülbelül 2 éve regisztráltam, próbálkoztam néha videó készítéssel, de többnyire csak nézőként használtam az appot, egészen idén tavaszig. Márciusban 180 fokos fordulatot vett az életem a vírushelyzet miatt, és az addigi pörgés és folyamatos utazások helyett itthon töltöttem a napokat kivétel nélkül. Ez az időszak volt az, amikor egyre több videót kezdtem el készíteni, hogy eltereljem a figyelmem a helyzetről, amit eleinte nagyon nehezen viseltem. Több, mint fél év elteltével októberben egy új trendet próbáltam ki, amit itthon még nem igazán láttam magyar tartalomkészítők között és ez olyan jól sikerült, hogy pár hét alatt 26 ezerről 220 ezerre nőtt meg a követőim száma. A napokban ünnepeltük a 330.000-et.:) Ez számomra hatalmas megtiszteltetés és egy erős visszaigazolás, hogy sokan szeretik, amit képviselek. Instagram profilom már évek óta van, mindig is úgy tekintettem rá, mint egy digitális fotóalbumra, ami jó érzéssel tölti el az embert, amikor visszanézi. A követőim száma a TikTok videóim kapcsán kezdtek el növekedni az elmúlt hónapokban, így már igyekszem ezen a platformon is tudatosan építkezni.

Civilben légiutas-kísérőként dolgozol. Mennyire sűrűek a hétköznapjaid? Hogyan tudod összeegyeztetni az influenszerkedéssel a munkádat? Egyáltalán influenszerként tekintesz magadra?

Normál helyzetben viszonylag sűrűek a heteim, tavaly ilyenkor volt rá példa, hogy 4-szer voltam Szöulban egy hónap alatt. Jelenleg sajnos szinte egyáltalán nincs lehetőségem repülni a vírushelyzetből adódóan, így minden időmet a videó-készítés tölti ki. Mérföldkőként tekintek arra a napra, amikor leszerződtem a NuHeadz Management ügynökséggel, akik elképesztő profi módon képviselnek és támogatnak kivétel nélkül minden projektben. Egyre több megkeresést kapok különböző együttműködésekkel kapcsolatban, aminek nagyon örülök, hiszen ez is egy jele annak, hogy bizalmat szavaznak nekem az emberek. Az az észrevételem, hogy nálunk még eléggé idegenkednek a nézők a szponzorált tartalmaktól, amíg mondjuk Amerikában ez már teljesen elfogadott dolog. Sokan szinte sértésnek veszik, így meg kell találni a módját annak, hogy ezt továbbra is vicces formában közvetítsem. Őszintén szólva nem tekintek magamra influenszerként, számomra még mindig felfoghatatlan az a rengeteg pozitív üzenet, amit napról napra kapok, illetve az, hogy egyre többen ismernek fel az utcán. Sokat gondolkodom azon, hogy ha javul a helyzet és egyre több járatot kapok, akkor hogyan fogom tudni összeegyeztetni a repülést és a videó-készítést, mivel hosszú távon tervezek a tartalom-készítéssel.

Ha választanod kéne a két foglalkozásod között, melyiket választanád és miért?

Ez egy roppant nehéz kérdés már csak azért is, mert nagyon nehezen hozok meg olyan döntéseket, amik azzal járnak, hogy valamiről, amit szeretek lemondjak és ez a két dolog pont ilyen. Ami pozitívum ebből a szempontból, az az, hogy az utazást és a videó-készítést is lehet hobbiként folytatni, viszont jelenleg nem tudom megmondani melyikről mondanék le könnyebben. Imádom a munkámban, hogy nincs két egyforma járat, mindig új emberekkel és szituációkkal találkozom, viszont mindenképp szeretném a digitális tartalom-készítésben rejlő lehetőségeket is kihasználni, mivel ez pont egy olyan terület, ahol végre kiélhetem azt a kreativitást, ami bennem van.

Mit gondolsz, miben különbözöl a többi hasonló tartalmakat gyártó videóstól, TikTokostól, influenszertől? Miért követhet téged valaki a felületeiden?

Úgy gondolom, több szempontból is különbözöm a többi hasonló tartalmakat gyártó videóstól. Attól függetlenül, hogy egyre szélesebb korosztályban válik közkedveltté a TikTok, még mindig azt látom, hogy összességében a tinik vannak legnagyobb arányban a tartalomkészítők között. Én 27 évesen már picit más szemmel tekintek bizonyos dolgokra, talán ez érezhető is némelyik videómban. Emellett annak ellenére, hogy a TikTok videók nagy százalékban trendekre épülnek, (ami sok egymásra nagy mértékben hasonlító videót jelent a különböző készítőktől), az igényesen elkészített videókkal könnyen ki lehet tűnni. Én rengeteg energiát fektetek abba, hogy jó minőségű videókat készítsek, mert hiszek abban, hogy ez sokat számít. Végül pedig azt is fontosnak tartom, hogy folyamatosan ápoljam a kapcsolatot a követőimmel, így a gyakori live videók mellett igyekszem minél több kommentre és üzenetre válaszolni, amit kapok.

A jövőre nézve, milyen terveid vannak az online térben? Kimondhatjuk, hogy TikTokon nagyon népszerű vagy, esetleg Instagramon is szeretnél hasonló követőszámot elérni?

Rengeteg tervem van a jövőre nézve, viszont ezek nagy része még csak most kezd körvonalazódni. Maximalista típus vagyok, mindig arra törekszem, hogy kihozzam magamból a legjobbat és ez most sincs másképp. Mostanában egyre többet gondolok egy saját brand felépítésén. Nagyon sok lehetőséget látok a különböző online platformokban, természetesen minél több felületen vagyok sikeres, annál jobb. Az Instagram profilom építése mellett már próbálkozom Youtube videókkal is, ami egy teljesen más műfaj a maximum 1 perces hosszúságú TikTok videókhoz képest. Emellett pedig néhány kivételtől eltekintve nem zárkóznék el akár TV műsoroktól sem a jövőben.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a legjobb hazai és külföldi influenszerekkel kapcsolatos hírekről, kövesd az Instagram és a Facebook-oldalunkat!

Friss

A mi kis falunk – ma este újra képernyőn

Ha valamit érdemes ma este néznünk a televízió képernyőjén, akkor az nem más, mint a nagy sikerű magyar televíziós vígjátéksorozat, A mi kis falunk.

ADOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!